poniedziałek, 13 września 2010

AMERYKANKI






Jak dla mnie, to smak dzieciństwa... Zawsze uwielbiałam te wielkie, okrągłe ciacha o charakterystycznym smaku, który nadaje amoniak, soda plus olejek śmietankowy.


Przepis dostałyśmy wiele lat temu od koleżanki, tak więc jest on wielokrotnie sprawdzony :)
Składniki:
  • 1/2 kg mąki tortowej
  • 1 szkl. mleka
  • 1/2 kostki margaryny
  • 3/4 szkl cukru
  • 2 duze jajka
  • 1/2 łyzeczki amoniaku
  • 1/2 łyzeczki sody
  • olejek śmietankowy

Mleko, margarynę i cukier zagotować w rondelku. Przestudzić. Dodać jajka i wymieszać. Następnie dodać mąkę, sodę, amoniak i olejek śmietankowy i ponownie wymieszać. Piec w temperaturzev170-180 st. C przez 10-15 minut. Gotowe!

7 komentarzy:

  1. Dla mnie to też smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nawet nie pamiętam czy to kiedyś jadłam. Chyba powinnam spróbować, aby dowiedzieć się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wiedzę, że plenerowe foty rządzą. A tak w ogóle to przepis od Debory wisiał na lodówce kilka ładnych lat, aż w końcu mi zaginął. Dobrze, że ty go spisałaś! Może też jeszcze zrobię przed wyjazdem do UK, bo mi Wercia przywiozła z Niemiec zapas Alsanów! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Grażyna! Nie ma to jak powspominać dzieciństwo :)

    Cozerka! Spróbuj, aby się przekonać :)

    Maddy! Przepis przetrwał dzięki wpisaniu go do jednego z moich brulionów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sprawdziłam :) Wyszło mi 18 sztuk.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)