środa, 6 stycznia 2010

Racuchy drożdżowe Marty Gessler






Kiedy chcę sprawić przyjemność mojej córeczce albo sobie ;) , bo obie uwielbiamy takie podwieczorki, smażę racuszki. Przepis jest prosty, szybki, jak na ciasto drozdzowe, bo wiadomo, ze musi ono nieco wyrosnąć i przede wszystkim pyszny. A kiedy racuchy już usmażone, zajadamy się nimi do samej kolacji, na którą nota bene, nie mamy juz miejsca ;)



potrzeba:
  • 2 jaja

  • 1 szkl. mleka

  • 1 szkl. mąki pszennej (ja daję ok. 1,5 szkl., bo lubię jak ciasto jest gęstsze)

  • 1 łyżeczka drożdży (daję ok. 25 g)

  • szczypta soli

  • szczypta cukru (daję ok. 8 łyżeczek, by nie trzeba było potem ciasta posypywać cukrem pudrem)
  • kilka kropli aromatu waniliowego


Mleko wymieszać z drożdżami, dodać cukier, sól i zostawić na mniej więcej 10 minut w ciepłym miejscu. Do rozczynu drożdżowego dodać przesianą mąkę, ubite na pianę jaja i aromat waniliowy. Dokładnie wymieszać, pozostawić do wyrośnięcia ( ok. 20 minut ). Smażyć w średnio nagrzanym głębokim tłuszczu, aż będą puszyste i rumiane.



6 komentarzy:

  1. od wczoraj chodzą za mną racuchy...

    OdpowiedzUsuń
  2. a próbowałaś już ten przepis przerobić?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepi super , tylko dodałam 2 szkanki mąki i 30 dkg drożdzy.Całość potraktowałam mikserem.Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak, ja też zwykle daję więcej mąki :) Cieszę się, że racuszki zasmakowały! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te jaja to całe trzeba ubić czy tylko białko lub żółtko?

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)