piątek, 2 kwietnia 2010

Wegański mazurek orzechowy

Nie jestem fanką mazurków. Kojarzą mi się z kiczowatymi, przesłodzonymi, za twardymi okropnościami które można kupić w cukierni. Cóż w naszej rodzinie tradycja mazurków też nie jest długa i szeroka :), dlatego święta bez mazurka spokojnie mogłyby się odbyć i pewnie nawet nie zauważyłabym jego braku. Ponadto moje złe zdanie u mazurkach potęgowały wpadki mojej starszej siostry, której często wychodziły, a to za twarde, a to za dziwne. Ale co tam. Nie można się zrażać i trzeba wypróbować swoich sił. A więc podejście pierwsze zainspirowane (co za wstyd) reklamówką z Piotra i Pawła :D. Masakra... ale wiadomo nie zrażam się!


Składniki na ciasto:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki kaszy manny
  • 1/2 margaryny wegańskiej (np. Alsan)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 duże łyżki śmietany sojowej
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
Składniki na masę:
  • 200 g konfitury morelowej
  • 200 g mieszanych łuskanych orzechów (laskowe, włoskie) i migdałów
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • suszone morele do dekorowania
Mąkę, kaszę mannę, cukier i proszek do pieczenia mieszamy razem. Następnie dodajemy margarynę pokrojoną w kostkę i śmietanę. Ugniatamy. Wkładamy do lodówki na około 30 min., potem rozwałkowujemy, wkładamy do foremki na tartę i nakłuwamy widelcem. Pieczemy ok. 20 min. w 180 st. C.
W tym czasie konfiturę rozpuszczamy w rondelku. Dodajemy do niej syrop i orzechy (kilka odkładamy do udekorowania) i stale mieszając gotujemy 3 min. Masę morelowo-orzechową wkładamy na upieczony spód. Mazurek pieczemy jeszcze przez 10 min. Dekorujemy suszonymi morelami i migdałami.

Czy też nie jest twardy przekonamy się w niedzielę! :)

xAgatax

3 komentarze:

  1. troszkę przesadzasz ;) od paru lat moje mazurki wychodzą całkiem niezłe :)

    ciekawa jestem jak wyszedł Tobie Twój pierwszy mazurek :)

    pozdr i do zobaczenia niebawem!

    ja właśnie robię tartę cytrynową

    OdpowiedzUsuń
  2. ja wierzę, że będzie pyszny :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)