poniedziałek, 19 kwietnia 2010

szybkie gofry







Przepis ten znalazłam w internecie jakiś czas temu i nie pamiętam za bardzo, gdzie to było. Chyba na stronie gazeta.pl, ale głowy nie dam... :)


Składniki:
 
1 i 1/2 szkl. mąki
200-250 ml mleka
2 jaja
cukier waniliowy
75 g masła
1/2 szkl. cukru (ja daję mniej)
szczypta soli
aromat waniliowy
3 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło rozpuścić. Dodać jajka, potem całą resztę składników, wszystko zmiksować. Wylewać na rozgrzaną gofrownicę, nie smarować tłuszczem. Będą chrupiące, gdy po upieczeniu odłożymy je na chwilę na kratkę do wystygnięcia. Gofry, kiedy stygną, stają się chrupiące.


2 komentarze:

  1. dobrze, że nie mam gofrownicy
    bo chyba jadłabym gofry codziennie.. (:

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dostałam gofrownicę, to piekłam gofry bardzo często, bo je uwielbiam :) Kojarzą mi się z letnimi wyjazdami nad morze... Teraz trochę mi już przeszło, ale jest to fajny, szybki i pyszny pomysł na podwieczorek.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)