środa, 8 grudnia 2010

Pieczarki balsamico

Zbliżają się Święta. Jako weganka będę musiała powoli pomyśleć, co pojawi się na wigilijnym stole w moim rodzinnym domu w tym roku. Nie chce mi się powtarzać dań, które robiłam rok temu, nie dlatego, że były niedobre, ale dlatego,że chcę wykorzystać święta, abym zarówno ja, jak i moi najbliżsi mogli zasmakować czegoś nowego. W tym roku, być może pojawią się takie oto pieczarki! Może i Wy się na nie skusicie!


Składniki:
  • 1/2 kg małych pieczarek
  • 50 ml oleju
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • łyżka wody
  • 50 ml octu balsamicznego
  • sól i pieprz do smaku
Oliwę rozgrzewamy na pateleni, grzyby smażymy przez 5 minut. Solimy i dodajemy zmiażdżony czosnek. Smażymy kolejną minutę. Wlewamy wodę, ocet oraz dodajemy cukier. Dusimy przez 5 minut. Doprawiamy pieprzem. Gotowe!!!
Opcjonalnie możemy posypać je natką pietruszki.

4 komentarze:

  1. takie pieczareczki...
    ślinka mi już cieknie, och!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znam smaku pieczarek w takiej wersji. ale myślę, że ten świąteczny czas musi byc dla Ciebie nie tylko pracowity, ale i twórczy, przyjemny taki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale. Muszę wypróbować bo bardzo lubię pieczarki.

    OdpowiedzUsuń
  4. do tej pory próbowałam tylko takich z chilli, smażonych na oliwie...
    a dodatek octu balsamicznego i cukru brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)