niedziela, 22 maja 2011

Lody bananowe (wegańskie!)




Kilka dni temu zauważyłam je w Wypiekach z pasją i od razu postanowiłam przygotować. Wiedziałam, że córka będzie zachwycona po powrocie z przedszkola, gdy zobaczy takie pyszności. I rzeczywiście tak było :) Niezwykle proste w przygotowaniu i przepyszne. Nie tylko dla małych, ale i dla tych dużych smakoszy. Też zjedliśmy z mężem do kawy po jednym. Czekolada pysznie chrupie, a w środku pyszny banan. Przy okazji serwujemy dzieciakom porcję owoców ;)

Przy okazji jest to niezła propozycja na lody dla tych, którzy z różnych względów nie jedzą produktów mlecznych. Maddy, spróbujesz? ;)





Potrzeba:
  • 3 dojrzałe banany
  • 6 patyczków *
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • posypka wedle uznania
*wykorzystałam takie z foremek do lodów na patyku, ale okazały się za szerokie i trzeba było uważać, aby banany się nie rozpadły przy nakłuwaniu. Wiem z Wypieków z pasją, że patyki do szaszłyków też nie do końca się sprawdziły, polecam więc drewniane patyczki wyprosić w sklepie ;)


Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Banany przekroić na pół, nadziać na patyczki i obtoczyć w rozpuszczonej czekoladzie. Na koniec posypać ulubioną posypką. Należy to zrobić dośćsprawnie, aby czekolada nie zdążyła zastygnąć.



4 komentarze:

  1. No właśnie zastanawiałam się ostatnio nad tymi lodami...brzmią świetnie..smacznie i nieskomplikowane..może kiedyś zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio takie próbowałam, ale nie zachwyciła mnie "konsystencja" gotowego loda :) zbyt zwarta, zbyt twarda

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam takie lody pierwszy raz już w zeszłym roku i moje dzieci, a raczej nastoletnie panienki ,prosiły o powtórki takich lodów.. polecam..

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się właśnie nad nimi zastanawiam ;) Lubię takie bajery, jeszcze sobie wyobraziłam posypane kokosem - pycha!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)