czwartek, 2 lutego 2012

Babka makowa (na białkach)






Szybka do ukręcenia. Świetnie sprawdza się, gdy po jakimś wypieku zostają nam same białka i nie za bardzo wiemy, co z nim zrobić, a na bezy nie za bardzo mamy ochotę.
Przepis dostałam kilka lat temu od babci mego męża.








Składniki:
  • 1 szkl. mąki
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. białek (lub 4 całe jaja)
  • kostka masła (zastąpiłam 200 ml oleju)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szkl. maku


Masło rozpuścić. Białka ubić na sztywno.  Dodać cukier, mąkę, proszek do pieczenia i rozpuszczone masło (lub olej). Na koniec dodać mak i ponownie wymieszać. Piec w temp. 180 st. C przez około 45 minut (do suchego patyczka).





6 komentarzy:

  1. robiłam ;]
    jest naprawdę łatwa, a taka smaczna!


    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. już tyle razy słyszałam o makowej babce na białkach i nigdy jej jeszcze nie upiekłam..

    OdpowiedzUsuń
  3. Już nidgy nie bedę miała problemu: co zrobić z białkiem?! Szybko, łatwo, a efekt zdumiewający:-) Wilgotna, nie sucha. Znikła w mgnieniu oka, wszystkim smakowała. Ja posypałam wierzch cieniutko cukrem pudrem i startą skórką z cytryny. Pysznotka;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha właśnie zajadam z rodzinką:)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)