niedziela, 3 marca 2013

Szybkie ciasto czekoladowe (wegańskie)



Wpadła do mnie ostatnio na kawę wegańska siostra, przygotowałam więc proste ciasto z jej bloga. Użyłam mleczka kokosowego, nieco rozwodnionego, żeby było rzadsze, ale smak kokosowy nie był wyczuwalny, więc rodzaj użytego mleka roślinnego nie ma znaczenia. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że cukru trochę dużo, ale przy tej ilości kakao, ciasto nie wychodzi za słodkie.
Najbardziej smakuje mi posmarowane powidłami śliwkowymi :)

Składniki:
  • 2 szklanki mleka roślinnego
  • 2 łyżka octu
  • 3/4 szklanka cukru trzcinowego
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki kakao
  • 1,5 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki chili
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki musu jabłkowego lub jakiegoś dżemu ( opcjonalnie) 
W jednej misce mieszamy mokre składniki ( z wyjątkiem musu), a w drugiej suche. Następnie stopniowo po łyżce wrzucamy suche do mokrych i mieszamy trzepaczką. Napowietrzamy ciasto mieszając je w różne strony dość energicznie :). Na koniec dodajemy mus. Przelewamy je do keksówki i pieczemy w 180 st.C przez ok 40-50 min, długość pieczenia zależy od piekarnika.

7 komentarzy:

  1. Super! przepis zapisałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przepis prosty, więc warto go mieć w zanadrzu :)

      Usuń
  2. jakie wymiary powinna mieć keksówka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja piekłam w takiej dużej, w której chleb zwykle wypiekam, jej wymiary to 31x13 cm. Ale jak widać na zdjęciu, ciasto nie jest w związku z tym wysokie. Jeśli wybierzesz mniejszą keksówkę, ciasto będzie wyższe, ale może piec się troszkę dłużej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis i pięknie wygląda ciasto !

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszne! właśnie zrobiłam i jemy z TŻtem jeszcze ciepłe... :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)