niedziela, 13 grudnia 2009

pierniki cioci Joli



Dziś przepis na pierniczki, który dostałam od mojej cioci. Jest to wersja dla zapracowanych, ponieważ ciasto robi się szybciutko. Trzeba je zrobić dzień wcześniej i zostawić, żeby poleżało i dojrzało.






potrzeba:


50 dkg miodu, kostka tłuszczu, 15 dkg cukru ( ja użyłam 20 dkg ), 4 jaja, 1 kg mąki ( użyłam 80 dkg pszennej i 20 dkg razowej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia lub sody, 2 opakowania przypraw do pierników






przygotowanie:

10 dkg cukru wymieszać z 4-5 łyżkami wody, zagotować, dodać miód, tłuszcz, przyprawy i podgrzać, żeby składniki się rozpuściły. Żółtka utrzeć z resztą cukru, dodać masę miodową i ucierać. Dodać mąkę wymieszaną z sodą i dalej ucierać. Białka ubić na pianę, dodać do masy i delikatnie wymieszać. Zostawić na 24 h. Piec w temp. 180 st. C.



2 komentarze:

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)