czwartek, 24 października 2013

Szybkie crumble Jamiego



Dzisiejsza moja propozycja sprawdzi się w przypadku, gdy macie niewykorzystane owoce z kompotu. Może zdarza się u Was tak, że kompot zostanie wypity, ale owoców nikt nie ma ochoty jeść lub jest ich za dużo. Może je wówczas wykorzystać do przygotowania tego pysznego i szybkiego w przygotowaniu deseru, którym wszyscy się będą zajadali.
Ja do mojego crumble użyłam gotowanych z goździkami i cynamonem jabłek, ale mogą to być dowolne owoce. 

Do przygotowania 4 porcji potrzeba:
  • owoce z litrowego słoika kompotu
  • 225 g mąki
  • 115 g masła
  • 90 g brązowego, nierafinowanego cukru
  • szczypta soli
Owoce rozłożyć do 4 kokilek (lub jednej dużej). Z reszty składników zrobić kruszonkę i posypać nią jabłka. Piec w temp. 180 st. C przez 15-20 minut.

Przepis pochodzi z książki "Moje obiady" Jamiego Olivera.
Przed podaniem możesz położyć na wierzchu gałkę waniliowych lodów. Pycha!

2 komentarze:

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)