poniedziałek, 29 listopada 2010

Grześkowiakowe sznycelki cielęce w sosie pomidorowym



Pierwszy raz miałam okazję jeść to danie, gdy gościliśmy u przyjaciół w Kórniku. Gdy poprosiłam o przepis, podarowali mi książkę, w której on się znajduje, a mianowicie "Na cztery fajerki, czyli znani poznaniacy gotują". Przepis jest autorstwa pani Teresy Grześkowiak, właścicielki firmy produkującej surówki. Pyszne i zdrowe nota bene.
Danie nie należy może do niskokalorycznych, ale na zimowy niedzielny obiad nada się w sam raz. Przepis nieco zmodyfikowałam, żeby wrzucić swoje trzy grosze :)
A więc do dzieła!
Składniki:
  • 3/4 kg cielęciny (najlepszy będzie udziec lub kulka cielęca) - ja tym razem użyłam polędwiczki wiepszowej
  • 3 jajka do panierowania
  • bułka tarta
  • oliwa do smażenia
  • sól
  • pieprz

Sos:

  • 1 łyzka stołowa masła
  • 1 duża cebula
  • 1/2 l śmietany kremówki - dałam 200 g
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego - dałam 1/2 l kartonik przecieru pomidorowego
  • sól
  • cukier
  • sok z połowy cytryny

W rondelku rozpuścić masło. Cebulę obrać i przekroić wzdłuż. Obie połowki cebuli ułożyć na dno płaską częścią. Dodać cały koncentrat pomidorowy. Gotować, aż masło wchłonie się w koncentrat, od czasu, do czasu mieszając. Następnie powoli wlać śmietankę i pół litra wody (Jeśli używamy tylko słoiczka koncentratu. Ja z wody zrezygnowałam z racji uzycia 1/2 l przecieru pomidorowego). W osobnym rondelku rozpuścić 2 łyżki cukru i 1/2 łyżeczki soli w soku z połowy cytryny, a następnie wlać to do sosu.

Cielęcinę obrać z błonek. Pokroić na małe sznycelki. Lekko rozbić tłuczkiem. Posolić i popieprzyć. Umoczyć w rozbitym jajku i obtoczyć w bułce tartej. Smażyć na mocno rozgrzanym oleju, lekko rumieniąc z obu stron. I od razu przekładać do sosu.

Rondelek ze sznycelkami w sose przytrzymać przez 5 minut na średnim ogniu, delikatnie mieszając.

Autorka poleca serwować je z sypkim ryżem i surówkami Grześkowiak oczywiście. Ja tym razem podałam je z kaszą gryczaną. Pyszne!


3 komentarze:

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)