wtorek, 14 grudnia 2010

Pierniczki Babci Marty




Dziś publikuję przepis na pierniczki, które nasza Babcia piecze od zawsze. Pamiętam, ze kiedy nie widziałyśmy się na Boze Narodzenie, przed Świętami dostawałyśmy paczkę wypełnioną po brzegi tymi korzennymi ciasteczkami. Wielki karton pierników!
To takze mój pierwszy przepis na pierniczki. Teraz eksperymentuję z przeróznymi recepturami, ale do tego zawsze wracam i co roku na Święta zajadamy się takze nimi.
Według oryginalnego przepisu ciastka powinno się upiec odpowiednio wcześnie, bo muszą polezeć, aby zmięknąć. Ja wyrobione ciasto wstawiłam na dobę do lodówki i dzięki temu pierniczki są od razu kruche.

Przepis ten publikowała na swoim blogu w zeszłym roku Maddy, tyle ze w wersji wegańskiej:
http://mniammniamvege.blogspot.com/2009/12/pierniczki.html



składniki:
  • 1/2 kg mąki
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. cukru pudru
  • 65 g miodu
  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 jaja
  • 1/2 paczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyzki amoniaku
  • 1 łyzka kakao
  • 1 paczka przyprawy korzennej do piernika

Pół szkl. cukru przepalić na patelni ( ostoznie, by karmel nie stęzał! ), dodać margarynę, miód i korzenie. Następnie masę połączyć z mąką, cukrem pudrem, jajkami, proszkiem do pieczenia, amoniakiem i kakao. Dobrze wyrobić. Polecam zawinąć w folię i wstawić na noc do lodówki, dzięki temu pierniczki będą od razu kruche i nie będą musiały "lezakować".

Ciasto rozwałkować na grubość kilku milimetrów, wycinać foremkami przerózne kształty. Piec w temp. 180 st. C około 10 minut.

A dla zapracowanych proponuję Pierniczki cioci Joli, które zamieściłam w zeszłym roku:

4 komentarze:

  1. ja właśnie biorę się za pieczenie. W tym roku będzie mocno piernikowo!

    Pozdro Siosto!

    OdpowiedzUsuń
  2. cudownie miec taką pierniczkową tradycję. żałuję, że w mojej rodzinie nikt ich nie piekł.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja żałuję, że nie mam receptury mojej prababci. Babcia nigdy nie spisała, a podobno były świetne.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)