czwartek, 24 marca 2011

Razowiec



Pieczenie chleba wciąga. Zapach rozchodzący się wtedy po domu i smak domowego pieczywa z masłem uzależnia. A poza tym świadomość, że wiem, co jem. D.I.Y. 


składniki:
  • 500 g mąki pszennej razowej
  • 500 g mąki pszennej
  • 300 g czynnego zakwasu 
  • 2 łyżeczki soli
  • 600 ml wody
  • 12 g drożdży

Wszystkie składniki wymieszać w misce i zagniatać około 10 minut. Odstawić na 45-60 minut, by odpoczęło, po czym wyrobiać je po raz drugi około 5 minut. Przełożyć do foremek wysmarowanych olejem i wysypanych płatkami owsianymi. Wierzch ciasta posmarować wodą, wygładzić go ręką i posypać mąką. Formy przykryć bawełnianą ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 2-3 h (lub dłużej, jeśli trzeba). Piec w piekarniku nagrzanym do 210 st. C przez 20-30 minut, w zależności od piekarnika. Studzić na kratce. Z tej porcji wychodzą dwa razowce.



6 komentarzy:

  1. Ale ładny.. może też się skusze na domowy wypiek chleba na najbliższe święta:) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah, cudowny... Tęskno mi za takim. Jutro, jutro, jutro!

    OdpowiedzUsuń
  3. idealny foremkowy chleb :)
    pyszności, nie ma to jak domowe pieczywo :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten chleb jest prosty i pyszny.
    Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    mam ostatnio fioła na punkcie pieczenia chleba, dużo korzystam z przepisów dziewczyn ze smakowitego chleba, tu obejrzałam przepisy na pieczywo bardzo pobieżnie i na pierwszy ogień poszedł ten, kobinuję z różnymi rodzajami mąki w różnych proporcjach, zależy od tego co akurat mam pod ręką. Za każdym razem wychodzi wspaniały, tyle tylko, że z mąki żytniej najdłużej utrzymuje świeżość.
    Pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że nasz przepis przypadł do gustu :)
      Ja też piekę kilka razy w tygodniu nawet i ciągle wypróbowuję nowe przepisy :)

      Pozdrawiam!

      Usuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)