poniedziałek, 4 czerwca 2012

Fish&Chips Jamiego Olivera







Jamie twierdzi, że coraz trudniej zjeść dobrą rybę z frytkami. Na wypadek, gdyby chciało nam się przygotować to kultowe danie w domu, dostajemy przepis do wypróbowania. Skusiłam się i powiem Wam, że to najlepsze ciasto do panierowania ryby, jakie jadłam w życiu!













składniki na 4 porcje:
  • olej słonecznikowy do głębokiego smażenia
  • 1/2 łyżeczki soli morskiej
  • 1 łyżeczka drobno mielonego czarnego pieprzu
  • 225 g filetów rybnych
  • 225 g mąki + trochę do obtoczenia filetów
  • 285 ml dobrego zimnego piwa ( u mnie Czarnkowskie, nasz lokalny specjał :) )
  • 3 kopiaste łyżeczki proszku do pieczenia
  • 900 g ziemniaków obranych i pokrojonych na frytki


 
Wlej olej słonecznikowy do naczynia do smażenia na głębokim tłuszczu albo na dużą głęboką patelnię i podgrzej do temp. 190 st. C. Wymieszaj razem sól i pieprz i obtocz w nich filety rybne z obu stron. W ten sposób usuniesz nadmiar wody, co sprawi, że ryba będzie jędrna. Ubij razem mąkę, piwo i proszek do pieczenia. Mieszanka powinna mieć konsystencję gęstej śmietany ( powinna przylegać do rzeczy w niej maczanych ).
Obtocz każdy filet w małej ilości mąki, następnie zanurz w cieście i pozwól mu obcieknąć. Trzymając za jeden koniec włóż rybę do oleju jedną po drugiej, ostrożnie, aby nie zostać opryskanym. Smaż około 4 minut, aż ciasto będzie złociste i chrupkie.
Obgotuj ziemniaki w osolonej wrzącej wodzie przez 4-5 minut, do miękkości, ale uważaj, by się nie rozgotowały, odcedź je i pozostaw aż odparują. Następnie usmaż w tym samym oleju co rybę w temp. 180 st. C, aż nabiorą złocistego koloru i staną się chrupiące. Gdy frytki będą się smażyć, umieść rybę na blasze do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. W ten sposób filety zostaną chrupkie. Kiedy frytki będą gotowe, odsącz je na pergaminie z nadmiaru tłuszczu, posól i podawaj z rybą.


Przepis pochodzi z książki "Moje obiady" Jamiego Olivera.







9 komentarzy:

  1. takiego przepisu własnie mi brakowało, bo moje ciasto było zawsze "daleko" od ryby:)może tym razem mi się uda:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. To moja pierwsza udana ryba w panierce :) Też długo poszukiwałam ciasta idealnego, było wiele niepowodzeń, ale wreszcie mam :) Pozdrawiam również!

    OdpowiedzUsuń
  3. Do czwartku mam juz plany obiadowe, więc w piątek będzie rybka według tego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. To daj koniecznie znać czy smakowało! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rybka wyszła pyszna!!dzięki za ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że zasmakowało :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna, idealna. O to mi właśnie chodziło. Jak dla mnie również najlepsze ciasto do ryby jakie w życiu jadłam! Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała przyjemność po mojej stronie! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)