wtorek, 3 lipca 2012

Leniwie rozpoczynam wakacje...



Otrzymane w darze 2 kilogramy białego, wiejskiego sera zobowiązują. Trzeba je jakoś rozdysponować. Na pierwszy ogień poszły leniwe. Bo nie ma nic lepszego na letni obiad!

Składniki:
  • 50 dag białego sera
  • 2 żółtka ( zamieniłam na 1 jajko )
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • szklanka mąki pszennej (dałam więcej)
  • 2 czubate szklanki ugotowanych ziemniaków (mogą być z poprzedniego dnia)
  • sól
  • 2 łyżki oliwy do wody
Ser i ziemniaki przepuszczamy przez maszynkę lub rozbijamy w malakserze. Do masy dodajemy jajko, obie mąki, sól i wyrabiamy ciasto. Powinno być jednolite, sprężyste, lśniące i nie kleić się do rąk. Na posypanej mąką stolnicy formujemy zgrabny wałek, kroimy pierogi i zaraz po przygotowaniu wrzucamy na wrzątek z solą i oliwą. Od chwili gdy wypłyną gotujemy 2-3 minuty. Podajemy polane zrumienioną z masłem tartą bułką.

Przepis pochodzi z Kuchni Polskiej.



5 komentarzy:

  1. leniwe idealne na wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jaaaa! Już mi ślinka cieknie. Dzięki za pomysł na letni pyszny obiadek.
    P.S. Wrzeciono przyszło i jest cudne. Pachnie nieziemsko mimo iz jest takie malutkie. Babcina szafa zadowolona z "nowych perfum" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że doszło całe i zdrowe ;)

      A co do inspiracji, to bardzo lubię je ludziom podsyłać :)

      Pozdrawiam Asiu!

      Usuń
  3. Wypróbowałam!!!! BOMBA! Przepis jest po prosu idealny. Pierogi wyszły nie za miękkie i nie za twarde, a do tego bardzo delikatne. Mam dwie "Kuchnie Polskie" i w kazdej był inny przepis. Pewnie masz tą starą - najfajniejsza, którą ma moja Mama. Przepis dodaję do ulubionych. Jeszcze raz dzięki za inspirację. Może masz jakiś sprawdzony przepis na pierogi ruskie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że wyszły! Robiła je w weekend inna moja koleżanka i jej zupełnie się nie udały, o czym relacjonowała mi w smsach :(
    Kuchni Polskiej starej nie mam niestety, ma ją nasza mama. Mam jakieś nowe wydanie.
    A co do ruskich, to podeślę Ci na fb.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)