wtorek, 10 listopada 2009

ciasto z żurawiną



Będąc ostatnio u rodziców, natknęłam się na kuchennym parapecie na książkę kucharską z przepisami kaszubskimi ( "Szlakiem kuchni kaszubskiej" wydane przez Kaszubskie Stowarzyszenie Agroturystyczne "Kościerska Chata" ). Przejrzałam i zabrałam do domu :) . Zaczynam od ciasta z żurawiną. Bo żurawinę uwielbiam, tak jak czerwone borówki ...

A poza tym uwielbiam Kaszuby i w sezonie letnim często tam bywam z rodzinką. Jeździmy tam zresztą od dziecka wszystkie cztery, bo tata z Kaszub jest i jakby nie było, w nas też ta krew krąży w połowie. A krajobrazy na Kaszubach niesamowite, czyste jeziora, piękne sosnowe lasy, piaszczyste pagórki i grzyby i jagody i żurawiny wreszcie :) Udało mi się nawet zdobyć słoik takiej kaszubskiej żurawiny. Tata mi wręczył razem z książką. I Jemu ten przepis dedykuję!


składniki:

  • 3 szkl. mleka

  • 3 szkl. mąki

  • 1 szkl. cukru

  • 1/2 szkl. oleju

  • słoik dżemu żurawinowego

  • 2 łyżeczki sody

  • 2 łyżeczki kakao

polewa:

  • 1 szkl. cukru pudru

  • odrobinę wody

Wszystkie składniki nalezy zmiksować. Wlać do blaszki czworokątnej (ja piekłam w tortownicy) i piec w temp. 180 st. C około 45 minut. Schłodzone ciasto polać lukrem.


Ja piekłam ciasto z połowy wszytkich składników, tylko dżem dałam cały :) A właściwie nie cały, bo jedną lyzeczkę sobie podjadłam ;). Dlatego też to moje ciasto takie niziutkie wyszło.

4 komentarze:

  1. Wykonanie banalne, a obiecuje przyjemność. Wchodzę w to!

    pozdr!

    OdpowiedzUsuń
  2. tak, robi się je migiem :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. łeee! dobre, bo my z Agatą mamy od taty taki sam słoik żurawiny. Zrobimy z mlekiem sojowym i bedzie git... moze na jutro jak rodzice do pozka wpadna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. tak, myślałam, że Ci się przepis spodoba, bo bez jaj jest przecież :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)