poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Orzechowe parfait




Deser ten wynalazłam w Kulinarnym Atlasie Świata. Pochodzi z Włoch. Jeśli zmozimy go odpowiednio długo, otrzymamy pyszne, delikatne lody. Trochę jak kogel-mogel wzbogacony o smak orzechów. Deser idealny na słodką rozpustę.







Składniki (na 4 kokilki):
  • 25 dkg mascarpone
  • 10 dkg cukru pudru (zamieniłam na trzcinowy)
  • 10 dkg prażonych posiekanych orzechów (u mnie włoskie)
  • 2 jajka

Utrzyj żółtka z cukrem. Dodaj mascarpone. Białka ubij na sztywną pianę, ostrożnie połącz z masą. Dodaj orzechy, przełóż do miseczek. Włóż przynajmniej na godzinę do zamrażalnika ( u mnie 3 godziny).
Podawaj z biszkoptami.




8 komentarzy:

  1. Tak, to jest obłędny smak, podobną masę sprawiałam do pewnego włoskiego deseru. Rozpusta!

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie rozpusta!
    poproszę kokilkę z tym cudem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety zniknęły w oka mgnieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, no nie ma co się dziwic, że tak ekspresowo zniknęły!
    z pewnością smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię serek mascarpone, więc to parfait pewnie by mi smakowało! a jesli zniknęły tak szybko, to pewnie są obłędnie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, musicie spróbować, jeśli lubicie słodkie smaki. Ja też jestem wielbicielką mascarpone, więc po prostu musiałam ten deser wypróbować. A poza tym kogel mogel to mój smak dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń
  7. super brzmi i swietnie wyglada :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mascarpone i orzechy w towarzystwie brązowego cukru...wymarzone połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)