czwartek, 19 stycznia 2012

Curry z kurczaka z bananami, rodzynkami i mango





Kiedy zobaczyłam je na blogu Belgia od kuchni , wiedziałam, że wkrótce je zrobię :) Nadszedł weekend i ruszyłam do dzieła. A dziś prezentuję Wam efekt mojej pracy. Pyszne curry! W sam raz na mroźny dzień. Rozgrzeje Was od środka :)









Składniki dla dla 4 osób :

3 płaty piersi z kurczaka
2 banany
garść rodzynek
1 mango
1 duża cebula 

1 ostra papryczka (pominęłam ze względu na dzieci)
puszka mleka kokosowego (użyłam mleka kokosowego w proszku i podlałam wodą)
200 g passaty pomidorowej (w sezonie mogą to być świeże pomidory)
2 łyżeczki curry 

kawałek imbiru wielkości kciuka
sól i pieprz
olej do smażenia





Mięso z kurczaka pokroić w paski. Przyprawić solą i pieprzem. Cebulę obrać i pokroić w piórka.
Rozgrzać trochę oleju w rondlu. Wrzucić pokrojonego kurczaka i delikatnie podsmażyć. Dodać cebulę, papryczkę (pominęłam), starty na tarce imbir i rodzynki. Wymieszać i przykryć przykrywką. Poddusić na delikatnym ogniu przez 5-8 minut, aż cebula zmięknie. Posypać curry w proszku, zalać mlekiem kokosowym (dałam mleczko kokosowe w proszku i podlałam całość odrobiną wody), dodać pomidory, przykryć i gotować jeszcze przez 5-8 minut. Na samym końcu dodać pokrojone banany i mango, przyprawić wedle uznania i podawać gorące z ryżem.






4 komentarze:

  1. Mhmm.. Ostro - słodkie smaki curry są w mojej czołówce! Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ¨Piekne wyszlo! Ciesze sie, ze smakowalo.
    Ja za wczesnie dodalam owoce i troche sie u mnie rozciapaly, w ogole ich nie bylo widac na talerzu ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dodałam na końcu, wg Twoich wskazówek :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super blog, a to jedzonko jest idealne na dzisiejszy dzień : )

    Zapraszam co siebie www.SmileForYou.pl

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)