sobota, 24 listopada 2012

Najlepsza zupa na listopadowe, mgliste dni




Rozgrzewa i syci. Jest pyszna i koniecznie musicie jej spróbować!

Zupa pomidorowa z soczewicą

Składniki:

1 pietruszka, pokrojona w kostkę (pominęłam, bo nie miałam)
1 marchewka lub patat (słodki ziemniak), pokrojona w kostkę
1/2 cebuli, pokrojone w kostkę
1 ząbek czosnku, drobno pokrojony lub zmiażdżony
świeżo mielony czarny pieprz
1 liść laurowy, 2 ziela ang.
sól morska warzywna,
2 łyżeczki sosu sojowego (pominęłam)
3/4 szkl. czerwonej soczewicy
sok cytrynowy
1szkl. przecieru pomidorowego, lub pół puszki pomidorów, zmiksowanych (dałam 500 ml przecieru)
1 łyżka majeranku
2 łyżeczki masła
1 łyżka oleju roślinnego

W garnku rozgrzać olej, zeszklić cebulę i czosnek. Dodać liść laurowy, ziele ang., pieprz, sól i soczewicę.
Wymieszać, dodać kilka kropli soku z cytryny, majeranek i zalać 1l wrzątku. Dodać pokrojone warzywa i gotować do miękkości. Doprawić odrobiną pieprzu i soli i ew. kilkoma kroplami sosu sojowego, dodać przecier lub zmiksowane pomidory, pogotować kilka minut. Dodać odrobinę majeranku i 2 łyżeczki masła.


Przepis znaleziony u Trufli.













1 komentarz:

  1. LiebsterBlog- nominuję Cię , więcej u mnie na blogu, zapraszam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)