czwartek, 13 lutego 2014

Ciasteczka orzechowe z kardamonem (wegańskie)


 Piekłam je już jakiś czas temu, ale wciąż brakuje mi czasu na publikację nowych postów. 
Z ostatniej podróży do młodszej siostry przywiozłam woreczek ziaren kardamonu, bo już mi się skończył, więc przypomniało mi się o tym przepisie. W pakistańskich sklepach w Wielkiej Brytanii ceny przypraw są bardzo przyzwoite, opakowania duże i towar jest świeży i aromatyczny. Tak więc moja walizka w drodze powrotnej wypełniona była pachnącymi przyprawami (bo nie tylko kardamon kupiłam), ale też różnymi pysznościami do wypróbowania. Następnym razem muszę zabrać dwie walizki ;)

składniki (na około 40 ciasteczek):
  • 300 g mąki pszennej
  • 120 g oliwy z oliwek
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g cukru pudru
  • 1 płaska łyżeczka mielonego kardamonu
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 50 g mielonych orzechów laskowych
Piekarnik nastawić na 190 st. C (170 st. C z termoobiegiem). Blachę wyłożyć papierem do pieczenia lub matą silikonową. 
Wszystkie składniki zmiksować lub zagnieść ręcznie w misce. Z ciasta formować małe kulki, następnie rozpłaszczać je na grubość 1 cm. Układać ciastka na blasze, wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 15-20 minut, aż się zrumienią. 
Dobrze przechowują się w puszce.

Przepis pochodzi z książki "White Plate" Elizy Mórawskiej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze anonimowe i złośliwe będą usuwane. Jeśli chcesz coś napisać, proszę podpisz się :)